maandag 6 februari 2012

Met vallen en opstaan

Inmiddels ben ik al weer ruim drie weken hier in Tunis en tijd voor een eerste korte berichtje.  De eerste anderhalve week in het hotel lijken nu al een eeuwigheid geleden.  Om nog maar niet te spreken over de dag dat ik naar Tunis vertrok.  Het zijn weken geweest van vallen en opstaan.  We hebben heel veel tegenslagen gekend, maar gelukkig boeken we ook steeds de nodige vooruitgang.  Afgelopen december al hadden we een kantoorruimte gevonden, waar we ons binnenkort in hopen te gaan vestigen.  Daar moet nog wel het nodige aan gebeuren.  En dat gaat niet altijd even soepeltjes.  De eigenaar loopt niet erg hard om de toegezegde reparaties uit te voeren en om een telefoonlijn te krijgen zijn we weer afhankelijk van onze advocaat hier om het nodige papierwerk eindelijk in orde te krijgen.  Alles hangt met alles samen.  Als je het een niet geregeld hebt, dan kun je ook de volgende stap niet zetten.  Het is al een hele klus om precies alles op een rijtje te krijgen en nu is tot overmaat van ramp onze tussenpersoon hier in het ziekenhuis beland.

Ondertussen proberen we vanuit een tijdelijk adres iets van werk te doen.  Een goed uitgerust kantoor met alles erop en eraan.  Alleen jammer dat de beloofde internetverbinding de eerste dagen niet beschikbaar was en we een poos zonder verwarming hebben gezeten.  Nu is het lang niet zo koud als in Nederland, maar ook hier is de invloed van de Siberische koudegolf voelbaar.  We halen de 10 graden niet meer, het is regenachtig en de wind giert door de kieren en om dan zonder verwarming te zitten ... Is niet prettig en werkt aardig op je humeur.

Ook wat m'n eigen huisvesting betreft begin ik de zaak aardig op de rails te krijgen.  Ik zit nu anderhalve week hier in een appartement in een nieuwere wijk van Tunis.  Eind vorige week zijn m'n spullen hier in de haven gearriveerd.  Nu nog langs de douane zien te loodsen.  Op het moment probeer ik er achter te komen wat voor papierwerk allemaal nodig is.  Zoals gezegd, alles hangt met alles samen, dus ik ga er maar van uit dat het nog wel even kan duren voordat alles rond is. 

Binnenkort kom ik bij jullie terug met veel meer verhalen.

Salut!

3 opmerkingen:

  1. Hoi Corné,
    Gefeliciteerd met deze mooie blog!
    Blijven glimlachen, dan komt het allemaal goed.
    En fietsen natuurlijk. Hoe zit het daar eigenlijk mee? Gaat één van je volgende posts daarover?
    Groeten van Dave.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Dave,

      Dank voor de felicitatie. Fietsen zit er helaas nog niet in. Veel te koud joh ;-)

      M'n fietsen staan overigens nog bij de douane. Geen idee hoe lang het duurt om ze daar langs te sturen. Ben nog wel even langs een sportschool gegaan, maar spinnen is plan B. Ik ga nu nog voor plan A, uiteraard! Heb gisteren een Michelin-kaart Tunesië besteld, en ik heb hier m'n Garmin bij de hand, dus we kunnen zo op pad.

      Ik ben trouwens zeker van plan om in een volgende blog over het fietsen te schrijven.

      Groeten,

      Corné

      Verwijderen
  2. Hoi Corne,

    Het lijkt erop dat je daar gewoon aan het levenstempo moet wennen...... maar dat gaat vanzelf denk ik hoor! Het appartement ziet er geweldig uit. Nu het kantoor nog en je zit gebeiteld!

    groetjes
    Tabitha

    BeantwoordenVerwijderen